Normaal gesproken ontvangt je na je afspraak, van toepassing, een begroting van je tandarts over de uit te voeren behandelingen. In deze begroting worden alle codes gespecificeerd die overeenkomen met de besproken behandelingen.
Onze patiënten hebben vaak geen tandartsverzekering. Zij hebben alleen een
basisverzekering en betalen het liefst na ieder consult direct in de praktijk. Dit is een van onze betaalmethoden.
We hebben ook patiënten die wel een aanvullende tandartsverzekering hebben of die gewoon liever de rekening thuis ontvangen.
Onze facturen worden verzorgd door INFOMEDICS. Hierdoor houden wij meer tijd over voor onze patiënten en weten we zeker dat de facturatie vlot en prettig afgehandeld wordt. In dit geval dient Infomedics de factuur rechtstreeks in bij je zorgverzekeraar.
Afhankelijk van je (aanvullende) verzekering wordt een deel van de rekening door de zorgverzekeraar vergoed.
Het deel van de factuur dat niet wordt betaald door de zorgverzekeraar, wordt vervolgens aan de patiënt gefactureerd. De factuur van Infomedics, met daarop alle behandelingen, ontvang je per e-mail of, indien gewenst, per post. Zorg er daarom voor dat wij de juiste gegevens van je hebben.
Bij de balie kunt je aangeven of je je factuur per e-mail of toch liever per
post wilt ontvangen